mina.seddighiii

mina.seddighiii

توسط ۱ نفر دنبال می شود

معرفی و بررسی خلاصه داستان سریال نیروانا در آتش (Nirvana in Fire)

 

نیروانا در آتش یک درام تاریخی و هیجان انگیز چینی محصول سال ۲۰۱۵ است که بر اساس کتاب لانگ یا بنگ (瑯琊榜) های یان ساخته شده است. این فیلم توسط کونگ شنگ و لی زو کارگردانی شد و هو گی، لیو تائو و وانگ کای در نقش می چانگسو، پرنسس نیهوانگ و شاهزاده جینگ ایفای نقش کردند. این سریال داستان Lin Shu را روایت می‌کند که با نام مستعار Mei Changsu، وارد پایتخت لیانگ می‌شود تا برای توطئه‌ای که 12 سال قبل خانواده‌اش را خائن نامیده بود، به دنبال عدالت باشد. این برنامه در ابتدا روزانه دو قسمت از تلویزیون پکن و تلویزیون دراگون، از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 19:30 تا 21:00، از 19 سپتامبر تا 15 اکتبر 2015 پخش می شد.

این درام یک موفقیت تجاری و انتقادی بود و تا روز دوم خود از ۱۰۰ میلیون بازدید جریانی فراتر رفت، و تعداد کل بازدیدها در iQiyi بیش از 3.3 میلیارد تا پایان مجموعه بود. Nirvana in Fire یک پدیده رسانه های اجتماعی در نظر گرفته شد و 3.55 میلیارد پست در Sina Weibo ایجاد کرد که شخصیت ها و خط داستانی آن را ستایش می کرد. از دسامبر 2016، طبق گزارش VLinkage، مجموعاً 13 میلیارد بازدید داشته است.

این درام همچنین یکی از دریافت کنندگان جایزه تلویزیونی برجسته درام در جوایز فلاینگ آپساراس، بالاترین افتخار دولتی که برای دستاوردهای برجسته در صنعت تلویزیون اعطا می شود، بود. کنگ شنگ همچنین جایزه کارگردان برجسته را برای کارش در Nirvana in Fire دریافت کرد. در سال 2016، SARFT این سریال را به عنوان یکی از 20 درام برتر سال معرفی کرد. همچنین نامزد جایزه Magnolia برای بهترین سریال تلویزیونی در بیست و دومین جشنواره تلویزیونی شانگهای شد.

دنباله آن، Nirvana in Fire II: The Wind Blows in Chang Lin، از دسامبر 2017 تا فوریه 2018 پخش شد. در پایان سال 2020، Daylight Productions اعلام کرد که فصل سوم در حال حاضر در دست ساخت است.

بررسی داستان سریال نیروانا در آتش

در چین قرن ششم، جنگی بین سلسله‌های فئودال شمالی وی و لیانگ جنوبی درگرفت. فرمانده ژنرال لیانگ، لین شی، پسر 19 ساله او، لین شو، و ارتش چیان نیروهای متخاصم وی را شکست دادند. با این حال، هنگامی که چیان از نبرد ضعیف شدند، به دستور شاهنشاه قتل عام شدند. ناشناخته پادشاه، چیان توسط رقبای سیاسی، که ادعا می‌کردند در حال توطئه شورش با ولیعهد وقت، شاهزاده چی بودند، قرار گرفتند. در نتیجه، شاهزاده چی و اعضای مانور لین نیز به ناحق اعدام شدند. مادر چی، همسر چن، و مادر لین شو، خواهر پادشاه، خودکشی کردند.

لین شو زنده ماند اما توسط سم شعله تلخ مسموم شد. برای نجات جان او، لین چن، استاد سالن لانگیا، به او درمانی داد که در نهایت به تغییر ظاهر و وضعیت ضعیف لین شو منجر شد. برای دوازده سال آینده، او اتحاد جیانگ زو را تأسیس می کند و به عنوان می چانگسو رئیس جهان عزاداری می شود. لین شو سپس در جریان مبارزه برای تاج و تخت بین شاهزاده یو و شاهزاده شیان به پایتخت باز می گردد. او از این فرصت برای بازگرداندن بی گناهی خانواده اش و همچنین کمک مخفیانه به بهترین دوست و پسر عمویش، شاهزاده جینگ نامطلوب، استفاده می کند تا امپراتور شود.

با نام سو ژ، لین شو به یک استراتژیست تبدیل می شود که از شاهزاده یو در سطح حمایت می کند. او به او کمک می کند تا ولیعهد و متحد قدرتمندش مارکس زی یو را سرنگون کند. او به طور مخفیانه به شاهزاده جینگ کمک می کند تا قدرت و نفع خود را افزایش دهد. لین شو در حالی که در حال بررسی زی یو است، جزئیات جدیدی در توطئه چیان کشف می کند. او متوجه می‌شود که شیا جیانگ، رئیس دفتر ژوان جینگ، محرکی بود که شاهزاده چی و ارتش چیان را چارچوب داد تا شاهزاده چی نتواند وقتی امپراتور شد، دفتر ژوان جینگ را منحل کند.

پس از سقوط ولیعهد، شاهزاده یو و استراتژیست خود، Qin Banruo، پس از مشاهده قدرت گرفتن ناگهانی شاهزاده جینگ، به Mei Changsu مشکوک می شوند. اگرچه به او توصیه می‌شود که از پیشروی برای تاج و تخت خودداری کند، شاهزاده یو با شیا جیانگ اتحاد برقرار می‌کند، که موافقت می‌کند به او کمک کند تا از بررسی مجدد پرونده چیان در زمان شاهزاده جینگ جلوگیری کند، زیرا از ترس اینکه شاهزاده دروغ‌های شیا را فاش کند. علیرغم برنامه آنها برای استفاده از دستگیری وی ژنگ، ستوان سابق ارتش چیان تحت فرماندهی لین شو، برای ایجاد خون بد بین شاهزاده جینگ و پدرش، این نقشه نتیجه معکوس می دهد و شیا جیانگ دستگیر شد و دفتر او دستگیر و تفتیش شد. جنایات قبلی شاهزاده یو نیز فاش می شود و باعث می شود که او تنزل رتبه و در حصر خانگی قرار گیرد. Qin Banruo بعداً او را متقاعد می کند که در حالی که پدرش در بهار هانت با شاهزاده جینگ و می چانگسو دور است، شورشی برگزار کند.

شاهزاده یو علیرغم ورود با ارتش قدرتمندتر در مقایسه با تعداد کمی از سربازان مستقر در هانت، شکست می خورد. او بعداً در زندان خودکشی می کند. در همین حال، شیا جیانگ در جریان تلاش برای شورش از زندان فرار می کند و استنباط می کند که می چانگ سو لین شو است. او با کشف هویت می و متهم کردن شاهزاده جینگ به توطئه با استراتژیست به عنوان دلیل افزایش سریع شاهزاده در قدرت، تلاش می کند تا اعتماد امپراتور را دوباره به دست آورد. اگرچه امپراطور دوباره شیا جیانگ را زندانی می کند، او سعی می کند می چانگسو را بکشد تا از آشفتگی های بیشتر جلوگیری کند، اما توسط شاهزاده جینگ متوقف می شود.

شاهزاده جینگ و می چانگسو با هم برای بازگشایی پرونده چیان برنامه ریزی می کنند. در جشن تولد امپراتور، شاهزاده از پرنسس بزرگ لیانگ، همسر ژی یو، می خواهد که با شواهدی از اعترافات شی یو، پرونده را در مقابل امپراتور مطرح کند. اگرچه امپراتور به دلیل اتهام ناگهانی اشتباهات خود خشمگین شده است، اما ناتوان می شود و در نهایت موافقت می کند که پرونده را دوباره باز کند. او پس از بررسی، شاهزاده چی، لین زی، لین شو و کل ارتش چیان را بی گناه اعلام می کند.

می چانگسو پس از انجام ماموریت خود، اخباری مبنی بر سوء استفاده نیروهای شمال وی از ناآرامی سیاسی با حمله به دا لیانگ را می شنود. او تصمیم می گیرد برای بیرون راندن نیروهای جنوبی (دا یو) اسلحه به دست بگیرد، زیرا این همان کاری است که لین شو انجام می داد. می داروی لین چن را مصرف می کند که به مدت سه ماه به او قدرت می دهد تا بتواند نیروهای لیانگ را برای شکست دادن دشمن هدایت کند. او در نهایت به پایتخت باز نمی گردد. چندین سال بعد، شاهزاده جینگ امپراتور جدید می شود. هنگامی که فرمانده منگ ژی از امپراتور جینگ درخواست می کند تا نام شبه نظامیان تازه ادغام شده را نامگذاری کند، او آن را به افتخار لین شو و می چانگ سو، ارتش "چانگ لین" می نامد.

منبع: https://www.plaza.ir/140111/373598/best-chinese-series/

mina.seddighiii
mina.seddighiii

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋